2013. augusztus 23., péntek

Fogas kérdés

Sziasztok!


     A blogon eddig nem igazán esett szó a fogápolásról. Ez olyan alap dolog számomra. Evelin (avianarahl.com) írt egy bejegyzést az őt ért támadások miatt. Ott már leírtam az én történetem, de azt hiszem megosztom Veletek is.

     Nincs tökéletes fogsorom. Meg vagyok áldva a fogaimmal, szó szerint. Másnak nincs elég, nekem túl sok van. Az egyik elülső fogam konkrétan a szájpadlásomban nőtt ki, majd magától jött előre. Nőtt 1 fogam fordítva is, de az már nem nevezhető fognak, sokkal inkább egy agyarra hasonlított (hosszú volt és a túhegyes része bújt ki az ínyemből). Még alapsulis koromban kihúztak nem is tudom hány fogat, a fogszabályozóm miatt. Nekem esti volt, először csak felül, majd később lett alul és felül is. Nem volt kellemes, nyálaztam miatta rendesen, ráadásul ha túlhúzta ellenőrzéskor a fogorvos, akkor nem tudtam hordani, mert annyira fájtak a fogaim reggel (enni sem tudtam), így mindig vissza kellett állítani. A legjobb, hogy hiába volt időpontom, mindig várni kellett 1-2 órát, mire bejutottam ellenőrzésre, aztán meg fizethettük a 2 perces munkára a sok pénzt. Egyszer aztán nem tudtam menni, mert valami felmérőt írtunk, így akkor abbamaradt a fogszabályzásom. Őszintén? Nem bánom, nem szerettem, idegesített. Lehet ha kaptam volna állandót, akkor jobban bírom a kiképzést, de ezt már nem tudom meg. A fogaim nem vészesen görbék, csak 1 picit, de ha körbenézünk a hírességék között, akkor bizony ott is találunk nem 100%-ig tökéletes fogsorral rendelkező egyéneket. A másik dolog, hogy több fogam van, volt olyan fogam, amin nőtt 1 másik (azóta kihúzták). Legutóbb felfedezett a fogorvosom még 1 plusz fogat, amitől hamarosan úgyszint megválok. Viccesen megjegyezte a nővérke, hogy inkább ne nézzen a doktor úr a számba, mert mindig talál valami újat (egy kis ajándék :D, de hát ez van). A mostani fogtömésemkor ésszrevette, hogy nagyon gyulladt az ínyem. Volt, hogy fogmosáskor nem habot, sokkal inkább vért köptem ki. Lecseréltem a fogkefém puha sörtéjűre, mégis a vérzés nem múlt el (Vadenecum fogkrémet használtam). Most fogorvosi utasításra ismét beszereztem a Lacalutot (nem szeretem, nagyon nem, nekem valahogy nem jön be az íze), hozzá a szájvíz sensitive változatát, koenzym Q10 30mg-s kapszulákat is szedek. A mai nappal végert ért egy 3 napos kezelésem, amikor is bekente az ínyem valami lötyivel/trutyival (sajnálom, erre jobb szó nincs), ami nem is rossz, csakhogy az íze valami borzasztó (!). Nagyon nem bírta a nyomrom, ráadásul pár óráig érezhető is, nem kellemes. Ma a kenegetés elmaradt, helyette jött egy injekcióstű, amiben szintén ez a lötyi volt, azt a fogaim közé fecskendezte, még most is fáj. Mindenesetre a vérzés lecsökkent, már alig vérzik az ínyem, úgyhogy megérte a kellemetlenséget. Még kiszedem a 2 havi tablettát, elhasználom a szájvizet, és ha az elfogy, akkor visszatérek a másik, jobban szeretett fogkrémemhez. 

     Persze, én is szeretnék szép fehér fogsort, de most se pénzem, se időm és energiám nincs. Örülök,  hogy a kezdeti állapothoz képest ilyen a fogsorom. Talán majd egyszer rendbetetetem.

    Nem tudom, kinek mennyire volt hasznos ez a bejegyzés, mégis úgy éreztem meg kell írnom, hátha más is hasonló problémákkal küzd.

xoxo, Réku

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése